Når børn starter i skolen, er det for de fleste starten på et ventet eventyr, men sådan fortsætter det ikke for alle.
Børn bliver testet, prøvet, og nogle falder udenfor normen. Det betyder ikke nødvendigvis, at de ikke lærer stoffet. Det betyder ofte bare, at de har en blokering.
En blokering kan være en dårlig oplevelse, der gør, at de ikke længere tror på dem selv, og i stedet for giver de op.
Pædagogisk kinesiologi er godkendt af Undervisningsministeriet til at bruge i folkeskolen. Desværre er der kun få lærere, der har lært det.
Som kinesiolog går jeg ind og arbejder med barnets stres på indlæring, barnet får typisk et program af lette hjernegymnastikøvelser, som skal laves hjemme eller i skolen, hvis læreren inddrages. Disse øvelser gør, at barnet får adgang til hele hjernen, så indlæring bliver nemmere. Når stressen fjernes, tror barnet på sig selv, og et negativt mønster bliver vendt.,
Jeg arbejder også med dominansprofiler, hvor barnets styrker og udfordringer testes frem. Det kan hjælpe barnet og læreren til at forstå, hvor og hvordan, der skal sættes ind.
Jeg arbejder både med små og store børn. Ingen bliver for store eller gamle til at have gavn af indlæringskinesiologi.